HVORDAN BLI BRANSJEVINNER I ET TØFT MARKED?

60% starter sin handel på nett, men 70% av disse kjøper produktet i en fysisk butikk. Kundene er mer kompliserte og kunnskapsrike enn noen gang, og det stiller større krav til butikkjedene. Har dere innsikt og kunnskap til å skape fornøyde kunder?

Kjøpsprosessen er ikke lenger en lineær prosess, men snarere et virvar av mikro-øyeblikk on-line og off-line, hvor kunden søker informasjon og blir følelsesmessig eller rasjonelt påvirket. Nærmere 60 % starter sin handel på nett. Likevel ender nærmere 70 % med å kjøpe produktet i en fysisk butikk. Dagens kjøpsprosess stiller større krav til kundemøtet. Kundene er mer kunnskapsrike enn tidligere og har mer kunnskap om deres produkter enn deres ansatte. Hvorfor skal kundene besøke butikkjedene?

Innsikt og kunnskap til å begeistre

Dagens teknologi har gjort det lettere for kundene å innhente informasjon om ulike produkter, brukererfaringer og gjennomføre prissammenligning. Handelsnæringen opplever større krav fra kundene i kundemøtet. Samtidig oppleves det ofte at kunden nødvendigvis ikke klarer å omsette all tilgjengelig informasjon i å velge det produktet eller løsningen som er best for han eller henne. Fremtidens kjøpsprosesser vil stille større og endrede krav til hvordan selgerne bør opptre for å lykkes godt. Hvordan kan du skape vekst når kundene dine vet mer, eller tror de vet mer, om deres produkter enn dine butikkmedarbeidere?

PROGRAM:

Hvordan skape bransjens mest fornøyde kunder?

Bjørn Reidar Mæland, Kjedeleder kitch’n.

I følge Norsk Kundebarometer har Kitch’n bransjens mest tilfredse og lojale kunder. Kitch’n har hatt stor vekst i en bransje som har slitt. Kjedeleder, Mæland, kommer for å fortelle om hvordan de kontinuerlig måler kundenes kjøpsopplevelser for å skape bransjens mest fornøyde kunder. Få innblikk i hvordan Kitch’n bruker tilbakemeldingene fra kundene for å skape bedre kundemøter.

Her kan du lese blogginnlegget «Slik fikk de bransjens mest fornøyde kunder».

Hvordan skape en vinner i en utfordrende bransje?

Andreas Ruud, Ass. kjedesjef Extra.

Det er få bransjer med større konkurranse enn dagligvarebransjen. Som Norges yngste dagligvarekjede har Extra nådd en omsetning på 21 milliarder og har over 100 millioner årlige kundebesøk. Ass. Kjedeleder, Ruud, kommer for å fortelle om hvorfor de valgte å investere i vinner- og prestasjonskultur hos deres ansatte, samt hvilke resultater det har gitt Extra.

Se film om hvordan Extra har blitt vekstvinneren i norsk dagligvare i 8 av de siste 11 årene.

Hvordan skape økt salg med ulike virkemidler til riktig tid?

Morten Brandt, Chief Specialist Consultant STI.

Morten Brandt er en av Norges fremste eksperter på salgsutvikling. Han er en av grunnleggerne av STI, tidligere Euro Business School, og har jobbet med utvikling av mennesker i bedrifter og virksomheter siden oppstart. Få innblikk i noen virkemidler din bedrift kan bruke for å bli en fremtidig bransjevinner.

PÅMELDING:

Sted: Felix Aker Brygge

Dato: Onsdag 6. juni 2018. Frokost serveres fra 08:00. Vi avslutter ca. 10:30.

Pris: Gratis

Skriv inn og trykk Enter for å søke