Kjedeseminaret 2019: Fra strategi for å overleve til strategi for å vinne!

Pris

Gratis

Tid og sted

5. juni 2019
0800-1100. Frokost fra 0800 – seminaret begynner 0830.

Sted:
Felix konferansesenter, Bryggetorget 3, 0250 Oslo

Målgrupper

Administrerende direktører, CEO, salgsdirektører, salgssjefer, driftsdirektører, driftssjefer, HR-direktører, HR-sjefer, markedsdirektører og markedssjefer innen retail og B2C

Om arrangementet

Handelsnæringen bærer preg av usikkerhet. Det fører til at eksisterende virkemidler og teknologi blir premiss for innovasjon og strategi, i stedet for å la strategi og innovasjon være premiss for valg av virkemidler og teknologi.

Analyser hentet fra Handelsrapporten fra Virke viser at fysisk handel utgjorde 80% av all faghandel i 2017. I 2030 vil andelen være 59%. Nye handlemønster representerer utfordringer for kjeder i forbrukermarkedet. Gode kjøpsopplevelser i den digitale og fysiske kundeveien blir stadig et viktigere konkurransefortrinn. I bakgrunnen lurer store økosystemer som Amazon og Alibaba.

Midt i denne virkeligheten finnes det et bredt utvalg av tilbydere for teknologiske og operasjonelle løsninger for å øke salget og forbedre kundeopplevelsene. Mange ender opp med å iverksette ulike løsninger og tjenester med kortsiktig fokus for å henge med i tiden og for å overleve.

Kjedeseminaret 2019 fokuserer på hvordan handelsnæringen kan utvikle en vinnende strategi, og hvordan man med suksess implementerer den med riktige virkemidler.

 

Agenda

Bærekraft, innovasjon og strategi
Nancy Fandler Brodin, Senior Innovation Manager i STI Norway

Mye tyder på at bærekraftighet kommer til å påvirke alle bedrifter og deres forretningsvirksomhet – direkte eller indirekte. Nancy vil snakke om hvorfor og hvordan strategier og endringer som bygger på bærekraft kan bli et lønnsomt konkurransefortrinn for den som er tidlig ute.

 

Maxbo på vei til å bli Norges mest fremgangsrike byggevarekjede
Thomas Støkken, administrerende direktør, i Løvenskiold Handel (Maxbo)

I 2017 iverksatte Maxbo strategiprosess med mål om å bli Norges mest fremgangsrike byggevarekjede. Administrerende direktør Thomas Støkken forteller om hvordan de utviklet en tydelig strategi og hvordan de ut ifra denne har satt i gang en tre års reise med tiltak for å nå målene de har satt seg.

 

Polarn O. Pyret: Bærekraft og bransjevinner
Åse Tosterud, International Retail Director, Polarn. O. Pyret

«De selgerne jeg hadde i 2015 er ikke de samme som jeg behøver i 2017» sa daværende kjededirektør i Polarn O. Pyret, Åse Tosterud , da hun på
Kjedeseminaret 2016 presenterte sin bærekraftige flerkanalstrategi. I år kommer Åse for dele sine erfaringer med implementeringen av denne strategien, og hvilke resultater det har gitt i en bransje som har hatt store utfordringer de siste årene.

 

Oppsummering av dagen
Per Kjetil Parr, administrerende direktør STI Norway

Foredragsholderne

Nancy Fandler Brodin

Nancy Fandler Brodin er Senior Innovation Manager i STI Norway. Nancy er strategisk rådgiver til toppledere og ledergrupper, og har siden 2014 ledet store komplekse prosjekter på både strategisk, taktisk og operativt nivå. Les mer om Nancy her.

Thomas Støkken

Thomas Støkken er administrerende direktør i Løvenskiold Handel har tidligere hatt stillingen som Senior Vice President & Country Manager i Circle K med ansvar for den norske virksomheten.

Åse Tosterud

Åse Tosterud er International Retail Director for Polarn. O, Pyret. Hun har lang erfaring i klesbransjen og har blant annet vært kjededirektør i Polarn. O Pyret Norge, og driftssjef i MatchNorge og Lene V.

Per Kjetil Parr

Per Kjetil Parr er en av grunnleggerne av STI, tidligere Euro Business School, og har vært selskapets leder siden 1994.

PÅMELDING

Beklager, arrangementet er fullt