Hvordan tiltrekke og konvertere nye kunder i dagens kundereise?

Kjøpsprosessene er i endring i samtlige bransjer. Kundene orienterer seg annerledes enn tidligere. Markeds- og salgsavdelinger står ovenfor nye utfordringer for å tiltrekke og konvertere nye kunder i dagens kundereise.

FROKOSTSEMINAR 18. SEPTEMBER

Endringer i kjøpsprosessen gjør det enda viktigere enn tidligere å kjenne kundens situasjon, utfordringer og marked. Kundereisen har aldri vært mer komplisert med økt tilvekst av potensielle kontaktpunkter (touch points), steder der kundene møter bedriften. Markedsavdelingens viktigste rolle er å etablere den digitale kundereisen og skape samspill mellom ulike kanaler for å vise frem hva bedriften kan gjøre for potensielle kunder. Salgsavdelingen på sin side må jobbe mer digitalt for å kvalifisere leads og øke salget.

DU LÆRER:

  • Hvordan man kan etablere den digitale kundereisen?
  • Hvordan etablere en effektiv kanalmiks i digitale medier?
  • Hvordan du kvalifiserer potensielle leads?
  • Hvorfor digitale verktøy er så viktig?

FOREDRAGSHOLDERNE

Anas Chair Yemlahi, Markedssjef og leder for STI Digital

– Hvordan etablere en multikanal strategi som skaper resultater i dagens kundereise?

Det er liten tvil om at dagens kunder er komplekse. De har bred tilgang på informasjon, de stiller høye krav og er ekstremt selektive på hva de bruker tiden sin på. Bedrifter må i større grad teste budskapene i ulike kanaler for å etablere en kanalmiks som konverterer nye kunder. I dagens kundereise, er det kritisk for din bedrift å kjenne til hvilken reise kunden går gjennom før, under og etter kjøpsbeslutningen er tatt.

Eiliv Elvebakk, administrerende direktør i TRIPLE-S

– Veien mot den digitale kundereisen i TRIPLE-S.

Eiliv Elvebakk er administrerende direktør i Triple-S. Han vil fortelle om deres omstilling fra tradisjonell markedsføring til å etablere den digitale kundereisen. Han har over 20 års erfaring innen automatisering og industriell IT.

Triple-S leverer kompetanse og teknologi innenfor automatisering, digitalisering, nettverk og OT-sikkerhet.

Ronnie Johnsen, Salgsansvarlig og Digital forretningsutvikler i STI

– Hvordan kvalifisere leads og øke salget ditt?

Hva skal du med masse trafikk hvis det ikke blir salg? Når kunden først har vist interesse, må vi ha en klar og tydelig salgsprosess for hvordan vi «varmer opp leads». Hva har kunden behov for i de ulike stegene i kjøpsprosessen? Vær bevisst på hvilke kunder du bruker tid på og omvendt.

Ronnie har de tre siste årene hjulpet selskaper med å etablere digitale salgsprosesser. Vi viser deg konkrete eksempler på hvordan du kvalifiserer og segmenterer potensielle kunder som gir mye muligheter.

Skriv inn og trykk Enter for å søke

Frokostseminar - Challenger Sales