Digital strategi

En digital strategi skal hjelpe bedriften med å nå de målene som er satt i bedriften, og bidra i bunnlinjen med økt salg og økt kundelojalitet.

Bedrifter er avhengig av en digital strategi som er knyttet til virksomhetens forretningsmål for å skape resultater.

Hva kan digital strategi inneholde?
En digital strategi skal være levende, og kunne justeres fortløpende basert på det som fungerer og det som kan forbedres.

  1. Hva er nåværende status?
    Nåværende status vil gi bedriften en forståelse for sitt utgangspunkt og hva man skal prioritere fremover.
  2. Formål og ”tone of voice”.
    Tone of Voice forteller noe om hvem bedriften er og hvordan dere ønsker å fremstå i deres markedsføring. Skap en identitet som deres ansatte og kunder identifisere seg med.
  3. Målsetting for digital strategi.
    I dette steget handler det om å sette seg tydelige og målbare mål som skal bidra til vekst.
  4. Hvilken rolle har ulike kanaler?
    Her gjelder det å kartlegge og kombinere de mest relevante kanalene for å kommunisere med din målgruppe.
  5. Markedsplan – hvordan skal vi nå målene?
    En markedsplan gir deg, teamet og resten av organisasjonen en oversikt over kommende markedsaktiviteter.
  6. Konverteringssporing og oppfølging av tiltak.
    En digital strategi skal være levende og fortløpende oppdateres basert på innsikt i kundeatferd.

Som én av flere digitale strategier, kan inbound marketing være nøkkelen til suksess. 

De aller fleste av oss orienterer oss annerledes enn tidligere ved kjøp av produkter og tjenester. Samtidig ønsker vi ikke å bli kontaktet av selgere! Derfor må du være tilstede der potensielle kunder søker etter informasjon. Synlighet og relevant innhold har aldri vært viktigere for å tiltrekke seg nye kunder, samt at eksisterende kunder opplever dere som innovative.

Vi hjelper deg med strategi, metode og prosess for å generere nye kundemuligheter.

Relaterte artikler

7 steg for å lage en effektiv digital strategi

Vi lever i et digitalt kaos. Bedrifter er avhengig av en digital strategi som er knyttet til virksomhetens forretningsmål for å skape resultater.

4 tips for å visualisere den digitale kundereisen

At du forstår hvordan kundene dine tar beslutninger kan være forskjellen mellom suksess og fiasko.