KJEDEUTVIKLING 

 KJEDEUTVIKLING

Dagens varehandel utfordres av netthandel, mindre effekt av markedsføringen, redusert trafikk i butikkene, krav til lavere lønnskost og høy turnover.

Hvordan sikrer vi oss likevel den nødvendige veksten i omsetning og resultat?

Det er i dag mye fokus på teknologi og innovasjon i møte med dagens utfordringer. Hvordan skal vi tilpasse oss en «omni-channel»? Det krever store endringer i eksisterende prosesser for å levere en velfungerende «omni-channel» kjøpsopplevelse. Hvis denne opplevelsen skal være optimal må plukking, kundeservice, levering og returfunksjoner fungere på tvers av alle kanaler.

Omni-channel er definisjon på aktører som benytter seg av flere kanaler for å skape den optimale kjøpsopplevelsen for sine kunder enten de handler på nett, butikk eller en kombinasjon.

Gjør det enkelt for kundene

Kombinasjonen av netthandel og fysiske butikker skaper de beste handleopplevelsene for kundene.  Netthandelen utgjør om lag 6 % av den totale varehandelen, mens stadig flere brukes nettet som utstillingsvindu før de tester produktene i butikken. Hovedkanalen er fortsatt den fysiske butikken.

Interaksjonen mellom kunde og selger i butikk har fortsatt størst betydning for den totale kundeopplevelsen. Den fysiske butikken er også et viktig verktøy for nettbutikken fordi den er et ekstra alternativ for levering og retur.

Vi i STI, tidligere Euro Business School, har siden 1988 arbeidet med de menneskelige ressursene. De som møter kunden hver dag og de som leder de i kundefront. Vi bidrar slik at du får mer ut av dine viktigste ressurser!

Skriv inn og trykk Enter for å søke