KUNDEMÅLING

KUNDEMÅLING 

La reelle kunder gi tilbakemelding på hva som er viktig.

«På denne måten får man en direkte kommunikasjon med kunden som ikke fanges opp i vanlig Mystery Shopping. Det virker som en ny og moderne måte å gjøre undersøkelser på. Svært målrettet med høy svarprosent»

– Bjørn Reidar Mæland, kjedeleder i Kitchn (Kjedemagasinet nummer 3, 2016)

Retailere kan nå innhente fortløpende kundemålinger for å evaluere salgsprestasjoner og forbedre kundenes fremtidige kjøpsopplevelse. Metoden for kundemåling er enkel: handlende kunder mottar automatisk spørsmål om sin kjøpsopplevelse på sin mobil like etter at kjøpet er fullført. Bruk kundeklubben til å innhente verdifull tilbakemelding.

Kundeklubb er en kostnadseffektiv markedsføringskanal for å få flere kunder til butikken. Mange aktører innen retail bruker allerede kundeklubben for å skape lojalitet og øke salget. Butikker med kundeklubb kan innhente verdifull informasjon om sine kunder for å forbedre kundenes kjøpsopplevelse.

Mer virkelighetsnært enn Mystery Shopping

Dette er en ny og mer virkelighetsnær metode for kundemåling enn tradisjonell Mystery Shopping, som fort kan gi et feilaktig og uheldig bilde av én subjektiv evaluering gjennomført av én Mystery Shopper. Hvorfor bruke Mystery Shopping som enkeltstående øyeblikksbilder et par ganger i året, når dere fortløpende kan gjennomføre reelle kundemålinger?

Reell innsikt gir bedre beslutningsgrunnlag

Det stilles større krav til kjøpsopplevelsen nå enn tidligere. Kundene kommer mer forberedt til butikken, og har som oftest allerede orientert seg på nett. Denne metoden er effektiv å gjennomføre og gir mer valide svar. Flere aktører som benytter seg av Mystery Shopping melder om intern motstand når tjenesten som oftest består av ett besøk i måneden eller kvartalet. Mystery Shopping gir ikke et helhetlig bilde av kundeopplevelsen, og de som gjennomfører tjenesten er ikke reelle kunder.

Gjennom fortløpende kundemåling fra reelle kjøpsopplevelser, får ledelsen en bedre oversikt over styrker og forbedringspotensial.

Skriv inn og trykk Enter for å søke