Om STI

STI har som mål å hjelpe norske virksomheter å finne, vinne og beholde kunder. Gjennom hele verdikjeden, fra innsikt, analyse og strategivalg, til implementering, markedsføring og salg, bistår vi med metoder, tjenester og verktøy som har som mål å øke virksomhetens konkurransekraft.

Vår historie

STI ble etablert som Euro Business School i 1988 med en klar misjon; å hjelpe virksomheter med å realisere sitt fulle potensiale ved hjelp av eksisterende ressurser. Siden den gang har vi hjulpet mange ledende virksomheter, norske og internasjonale, til å finne, vinne og beholde kunder. Mer enn 100 000 mennesker har deltatt i våre utviklingsprogrammer. Vi har lært opp de beste. Og vi har lært av de beste. Vi har høstet erfaringer, bygget kunnskap og skaffet oss innsikt som kan bidra til å øke din konkurransekraft.

I 2016 ble Euro Business School kjøpt opp av danske Solar Group, og endret da navn til Scandinavian Technology Institute.

I 2019 kjøpte en gruppe bestående av gamle eiere og ansatte virksomheten tilbake fra Solar Group.

Vår filosofi

I STI baserer vi vår forretningsutvikling på fakta og innsikt når vi hjelper virksomheter å finne, vinne og beholde kunder gjennom hele kundereisen – fra strategivalg til implementering og gjennomføring.

I praksis betyr det at vi må starte med en grundig gjennomgang av det som påvirker vekst, omsetning og lønnsomhet i hver enkelt case før vi sammen med oppdragsgiver definerer plan for utvikling og tiltak. – vi kaller det kommersiell due diligence.


Våre tjenester

Salg består fortsatt av å finne, vinne og beholde kunder. Men metodene vi benytter for å øke din virksomhets konkurransekraft er tilpasset den digitale hverdagen. Og mulighetene er flere. Les mer.


Våre verktøy

Vi arbeider tett med utvalgte samarbeidspartnere for å kunne tilby våre kunder verktøy som bidrar til økt konkurransekraft. Les mer.