EXTRA

Det er få bransjer med større konkurranse enn dagligvarebransjen. Som Norges yngste dagligvarekjede har Extra oppnådd en omsetning på 21 milliarder og har over 100 millioner årlige kundebesøk. Slike tall gjør at Extra har vært Coops største suksess noensinne, og at de har vært vekstvinneren i norsk dagligvare i 8 av de siste 11 årene. I tillegg øker Extra mest hvert år på åpninger av butikker, har størst vekst i kundetrafikk og snitthandel i bransjen.

Og de gir seg ikke med dette: Extra har store ambisjoner om å bli Norges største og beste dagligvarekjede.

GJENNOMFØRING
OG PROSESS

GJENNOMFØRING OG PROSESS

Scandinavian Technology Institute (STI) har hatt en sentral rolle med å videreutvikle Coop Extras vinner- og prestasjonskultur siden oppstarten i 2006. Vår konsulent og en av Norges fremste eksperter på salgsutvikling, Morten Brandt, har vært en meget viktig brikke i denne prosessen.

– Morten Brandt er Norges råeste og dyktigste på foredrag om salg, vinnerkultur, trening, bevisstgjøring, service, motivasjon og ledelse innen retail. Han får toppscore fra alle som er tilstede, forteller assisterende kjedesjef Andreas Ruud.

STI har holdt kick-off for alle landets 379 Extra-butikker i samarbeid med kjedeledelsen og alle 9 000 medarbeidere gjennom snart 12 år. Temaene for kick-off har blant annet vært lederskap, vinnerkultur, motivasjon, inspirasjon, topplinjefokus, beste praksis, konsept og kundeservice. Dette har vist seg å gi resultater.

RESULTAT AV
SAMARBEIDET

RESULTAT AV SAMARBEIDET

I årevis har kjeden gjennomført løpende kundemålinger. Gjennom flere av disse årene har målingene vist at kjeden har hatt stor fremgang på flere viktige områder.

– Vi er sikre på at innsatsen til Morten Brandt har bidratt til dette. Vi har benyttet ham til inspirerende presentasjoner og foredrag på butikksjefsmøter, driftssjefsmøter og andre interne samlinger. I tillegg har han vært en god diskusjons- og sparringspartner for kjedeledelsen, forteller Ruud.

STI

STI er Norges ledende konsulentselskap innen ledelse, salgs- og kundeserviceutvikling. Vi jobber innenfor ulike fagområder og jobber med et bredt spekter av selskaper innen salgsutvikling for B2B salg, Kjedeutvikling og Retail, samt utvikling av kundeservice. Vi skaper gode resultater for og i samarbeid med våre kunder.

mg_6529-kopi2-kopi

FÅ EN SMAKEBIT

Den 29. mai serverer Morten Brandt essensen av hva som skal til for å lykkes med salg i Oslo Konserthus. Kjøpsprosessen er i endring i samtlige bransjer. Kundene orienterer seg annerledes enn tidligere. I dette foredraget får du en rekke gode, praktiske tilnærminger til hvordan du skal kunne øke salget. Les mer og meld deg på her.

TA KONTAKT

TA KONTAKT

Vi blir gjerne bedre kjent med deg og kan gi deg noen råd på veien. Ta kontakt for en uforpliktende samtale.

Skriv inn og trykk Enter for å søke