POLARN O. PYRET

Polarn O. Pyrets klær er kjent for sin høye kvalitet, funksjonalitet og design. Selskapets filosofi er glade, tørre og varme barn i all slags vær! Polarn O. Pyret er et varemerke som designer, produserer og distribuerer barneklær via sine butikker.

I Norge har Polarn O. Pyret 27 egneeide butikker i tillegg til nettbutikk.

GJENNOMFØRING
OG PROSESS

GJENNOMFØRING OG PROSESS

• Programmet hadde oppstart i september med «Train the trainer» kurs for alle butikkledere
• Svært fokusert treningsfokus. I oktober tilleggsalg – i november/desember oppsalg. Trening støttet av film på PO.P School og mersalgsskjema i butikk
• Gjennomføring av to personalmøter i butikk med fokus på coachende ledelse
• Konkurranse i butikk på plagg pr. kunde i oktober og snittsalg i desember for å sette ekstra fokus på treningen. Oppfølgingsskjema på bakrom.
• Svært tett oppfølging av kjedeledelsen
• Gjennomføringsgrad på alle kurs 95%

RESULTAT AV
SAMARBEIDET

RESULTAT AV SAMARBEIDET

• Sammenlignbar økning plagg pr. kunde for oktober ble +6%
• Sammenlignbar økning snittsalg for hele perioden 01.09.15 tom 31.12.15 ble
16 kroner (4%)
• 23% omsetningsvekst september tom november. Akk tom 31.12 ble 8%.
Noe svakere desember, men snittsalget økte fra et høyt nivå med +2%, og vi leverte en særdeles god hitrate.
• Det er selvsagt mange tiltak som bidrar til økt snittsalg, men vi ser det som realistisk å anta at 10 kr. av økningen på snittsalget er et resultat av PO.P SCHOOL i kombinasjon med oppfølging, hvilket betyr en avkastning pr investert krone på 2,11 kr., og dette etter bare 2 måneder med POP SCHOOL.

-Satsningen med PO.P SCHOOL er like mye et tiltak for å bygge salgskultur over tid som resultateffekt her og nå. Salgstrening satt i system i kombinasjon med tett oppfølging, best practise historier på lukket Facebookside daglig bidrar til salgs/- & prestasjonskultur. Vi skaper vinnere, og vinnere blir «sett».

-Vi har lykkes med implementeringen av PO.P SCHOOL og har fra første kurs oppnådd 95% gjennomføringsgrad av samtlige kurs som er lansert siden september. Tilbakemeldinger fra våre selgere og butikksjefer er at salgskursene skaper trygghet, men også inspirasjon til nye salgsteknikker. Dette fører selvsagt til mer motiverte selgere. Åse Tosterud, Daglig leder Polarn O. Pyret Norge

STI

STI er Norges ledende konsulentselskap innen ledelse, salgs- og kundeserviceutvikling. Vi jobber innenfor ulike fagområder og jobber med et bredt spekter av selskaper innen salgsutvikling for B2B salg, Kjedeutvikling og Retail, samt utvikling av kundeservice. Vi skaper gode resultater for og i samarbeid med våre kunder.

TA KONTAKT

TA KONTAKT

Vi blir gjerne bedre kjent med deg og kan gi deg noen råd på veien. Ta kontakt for en uforpliktende samtale.

Skriv inn og trykk Enter for å søke