PostNord

PostNord tilbyr logistikk- og kommunikasjonsløsninger som gjør nordiske selskaper og deres kunder mer konkurransedyktige. De er markedsleder i Norden, og tilbyr konkurransedyktige løsninger til Europa og resten av verden via gode samarbeidspartnere.

GJENNOMFØRING
OG PROSESS

GJENNOMFØRING OG PROSESS

Key Account Managerene fra PostNord har gjennomført fem moduler på den interne KAMskolen. Hovedformålet var å bevisstgjøre og iverksette tiltak som ville bidra til PstNord’s videre utvikling og lønnsomhet. Første modul var en introduksjon til selve KAM-konseptet og hva rollen innebærer.

Den andre modulen handlet om leverandørposisjonering og kundesegmentering.

Den tredje modulen handlet om kundepsykologi, hvordan ulikheter mellom KAM og kunde kan føre til ulike utfordringer, og hvordan man etablerer seg som en betrodd rådgiver for kunden.

De to avsluttende modulene handlet i stor grad om KAM-rollens utfordringer, forhandlingsteknikk og strategier, samt god forretningsforståelse.

RESULTAT AV
SAMARBEIDET

RESULTAT AV SAMARBEIDET

– Vi har blitt mye mer bevisste på hvordan vi skal skape vekst, og KAMene har i løpet av de to siste årene levert fantastiske resultater. I tillegg til en vekst på ca 450 MNOK fra nye og eksisterende kunder, har avdelingen vunnet tre av de fire siste interne konkurransene. Gjennomføring av den interne KAM-skolen har vært en viktig grunnstein i denne prosessen. Jeg kan trygt anbefale å gjennomføre en intern KAM-skole til selskaper som har lignende behov som oss. Kihle Fagernes – PostNord.

STI

STI er Norges ledende konsulentselskap innen ledelse, salgs- og kundeserviceutvikling. Vi jobber innenfor ulike fagområder og jobber med et bredt spekter av selskaper innen salgsutvikling for B2B salg, Kjedeutvikling og Retail, samt utvikling av kundeservice. Vi skaper gode resultater for og i samarbeid med våre kunder.

TA KONTAKT

TA KONTAKT

Vi blir gjerne bedre kjent med deg og kan gi deg noen råd på veien. Ta kontakt for en uforpliktende samtale.

Skriv inn og trykk Enter for å søke