THON HOTELS

Thon Hotels ble Årets Resultatskaper i 2018. Med dyktig ledelse og assistanse fra spesialister i STI, har selskapet løftet den kommersielle kulturen til et nytt nivå.

– Vi bryr oss om hvordan du har det når du er på Thon Hotels, forteller Kommersiell Direktør Per Griwell oppmuntrende.

GJENNOMFØRING
OG PROSESS

GJENNOMFØRING OG PROSESS

Thon Hotels inngikk en avtale med STI for å kunne virkeliggjøre sine verdier og visjon. Thon Hotels ønsket å satse på å oppgradere sitt interiør, tilby nye produkter og utvikle sine ledere og medarbeidere. Ansatte som er motiverte for utvikling er også med på å drive selskapet fremover.

– Hvis opplæringen er virkelig god og dedikert til målet vårt, skaper det veldig stor arbeidsglede, forteller Assisterende Kommersiell Direktør Gunnel Berdal Wallstein.

Thon Hotels savnet de konkrete verktøyene for å klare å bli vinnere på å skape besøksglede for kundene og arbeidsglede for de ansatte. Deres visjon er å strekke seg litt lengre hver dag for kunden. Det ble derfor veldig viktig å få utviklet verktøy som kunne realisere verdiene: levende engasjert, profesjonelt vertskap og med vilje til å glede, sammen med visjonen.

Thon Hotels valgte å prioritere en heltidsstilling for å opprettholde profesjonaliteten. Kompetanseansvarlige Cathrine Gulhaugen gikk igjennom et «train the trainer-program» sammen med STI i 2018.

– STIs styrke har vært å skreddersy en verktøykasse som passer til oss, forteller kompetanseansvarlig i Thon Hotels Catrine Gulhaugen.

Prosessen med å få verktøy utviklet kun for Thon Hotels startet med analyse, rådgivning og evaluering av kundetilfredshet og de ansattes salgspresentasjoner.

– Vi har fått et helt annet tankesett, smiler Catrine Gulhaugen og fortsetter: – STI har hjulpet meg til å kunne utføre det jeg brenner for, som er å utvikle mennesker.

RESULTAT AV
SAMARBEIDET

RESULTAT AV SAMARBEIDET

Thon Hotels oppnådde en økning på 32 millioner i pipeline, fra 92 millioner til 124 millioner. Prisen årets resultatskaper gies til den som har fått de beste resultatene innen ledelse, salg og service. I 2018 var dette Thon Hotels.

Nøkkelen til suksess ble å satse på trening, fremfor de tradisjonelle kursene.
– Vi ville at kunden skulle sitte igjen med en opplevelse som kundene ikke møter hos noen av våre konkurrenter, forteller Kommersiell Direktør Per Griwell.

Og det gjorde kundene.

– 2018 var et bra år for oss! Vi hadde en markedsandelutvikling, bunnlinjeutvikling og topplinjeutvikling som var veldig positiv, opplyser Griwell.

Hotellkjeden opplevde en økning i pipeline og en økning i arbeidsglede. De har også økt omsetningen i året med 5 %, samt å oppleve vekst i TrevPar (Total Revenue Per Availiable Room).

STI

STI er Norges ledende konsulentselskap innen ledelse, salgs- og kundeserviceutvikling. Vi jobber innenfor ulike fagområder og jobber med et bredt spekter av selskaper innen salgsutvikling for B2B salg, Kjedeutvikling og Retail, samt utvikling av kundeservice. Vi skaper gode resultater for og i samarbeid med våre kunder.

mg_6529-kopi2-kopi

FÅ EN SMAKEBIT

Den 29. mai serverer Morten Brandt essensen av hva som skal til for å lykkes med salg i Oslo Konserthus. Kjøpsprosessen er i endring i samtlige bransjer. Kundene orienterer seg annerledes enn tidligere. I dette foredraget får du en rekke gode, praktiske tilnærminger til hvordan du skal kunne øke salget. Les mer og meld deg på her.

TA KONTAKT

TA KONTAKT

Vi blir gjerne bedre kjent med deg og kan gi deg noen råd på veien. Ta kontakt for en uforpliktende samtale.