logo-aeo

Min opplevelse av samarbeidet med STI, Ulf og hans dyktige kolleger så langt, er at organisasjonen har fått en større forståelse for hva egen aktivitet og struktur i salgsarbeidet betyr for salgsresultatet.

– Frode Størdal, konsernleder

logo-extrapng

Morten Brandt er Norges råeste og dyktigste på foredrag om salg, vinnerkultur, trening, bevisstgjøring, service, motivasjon og ledelse innen retail. Han får toppscore fra alle som er tilstede.

– Andreas Ruud, Assisterende kjedesjef

Ark

ARK er Norges største bokhandelkjede. Med 142 butikker over hele landet, nettbutikken ARK.NO og leseappen ARK e-bok skal de være den mest [...]

AEO

For å styrke sin posisjon i markedet inngikk industrivarehuset Albert E. Olsen et samarbeid med STI. – Fått en større forståelse for hva egen [...]

Extra

Det er få bransjer med større konkurranse enn dagligvarebransjen. Som Norges yngste dagligvarekjede har Extra oppnådd en omsetning på 21 [...]

VITA

Programmet hadde oppstart i april/mai med «train the trainer» kurs for regionledere og butikkledere. Resultatet av samarbeider var en økning i [...]

Stansefabrikken Products

Stansefabrikken Products har med støtte av STI, tidligere Euro Business School, trent strukturert og jevnlig på salg og ledelse med STI 24/7 – [...]

JobbDirekte

JobbDirekte benytter e-læringstjenesten STI 24/7. Telefonselgerne er svært fornøyde med STI 24/7 fordi kursene har gitt økt forståelse for [...]

Avinor

Resultatet ble økt omsetning på de butikkene som deltok i  programmet. I forhold til referansegruppen (andre sammenlignbare butikker) oppnådde [...]

Polarn O. Pyret

Programmet hadde oppstart i september med «Train the trainer» kurs for alle butikkledere.Trening støttet av film på PO.P School og mersalgsskjema [...]

Høyer

Høyer har gjort et samarbeid med STI, tidligere Euro Business School, gjennom 2010, hvor hensikten har vært å optimalisere servicenivået i [...]

Princess Gruppen

Princess Gruppen har samarbeidet med STI, tidligere Euro Business School, siden 2004. STI har blant annet bidratt med Måling på ledere, [...]

Norsk Medisinaldepot AS

STI, tidligere Euro Business School, har gjennomført en omfattende prosess innenfor prosjektet ”Salg og kommunikasjonstrening” i NMD. Prosjektet [...]

Bertel O. Steen

5-års avtale, hvor oppdraget var å konvertere og gjennomføre Daimler AG sitt verdensomspennende ”Global Training Program” i hele Bertel O. Steens [...]

Postnord

– Vi har blitt mye mer bevisste på hvordan vi skal skape vekst, og KAMene har i løpet av de to siste årene levert fantastiske resultater. I [...]

Sigdal

STI, tidligere Euro Business School, har samarbeidet med Sigdal siden 2010. Prosjektet har omfattet salgsledelse og salg i butikk. Sammen [...]

Tine

Heidi har med sin brede erfaring, kompetanse innen utviklings- og oppfølgingsarbeid og ikke minst sin unike formidlingsevne, vært en uvurderlig [...]

Norwegian Broker

Norwegian Broker sin nysalgsavdeling ønsket å bli mer proaktive, og bedre i møtebooking og salg. Målsettingen var å oppnå en signifikant økning i [...]

Flytoget

STI, tidligere Euro Business School, har siden 2005 vært med på å utvikle bedriftskulturen og verdiene i Flytoget. Sammen med STI har alle [...]

Trysilhus

Trysilhus har jobbet med STI, tidligere Euro Business School, i 3 perioder – 1988, 2008 og 2011. Målsettingen var å øke salgstakten for [...]

if Skadeforsikring

If har benyttet seg av kompetanseportalen STI 24/7 siden 2010. Selgere og ledere har gjennom STI 24/7 fått muligheten til å utvikle seg gjennom [...]

Ranstad

Randstad har gjennomført et  lederutviklingsprogram med STI, tidligere Euro Business School, hvor fokus har vært å utvikle lederne til [...]

Caverion

Caverion har i en lengre periode trent på salg ved hjelp av kompetanseportalen STI 24/7. Med støtte av Scandinavian Technology Institute har de [...]

SOS-barnebyer

STI, tidligere Euro Business School, startet et samarbeid med SOS-barnebyers giverservice i mai 2015. Vår målsetning var å bedre våre [...]

  • Alle referanser
  • Årets resultatskaper
  • Kjedeutvikling
  • Kundeservice
  • Salgsutvikling

ARK er Norges største bokhandelkjede. Med 142 butikker over hele landet, nettbutikken ARK.NO og leseappen ARK e-bok skal de være den mest tilgjengelige måten å kjøpe bøker på. Deres mål er å ha den beste kvalitet i service og den raskeste levering av bøkene rett hjem til deg. I 2018 bestemte ARK sette fokus på utvikling og kompetanseheving basert på reell kundeinnsikt.

Fortum oppnådde 25% høyere salg med 50% færre kundehenvendelser. Hvert år deler vi ut prisen Årets resultatskaper til den av våre kunder som har skapt de beste resultatene innen ledelse, salg og service. Lær mer om hvordan Fortum lyktes med å bli Årets resultatskaper.

For å styrke sin posisjon i markedet inngikk industrivarehuset Albert E. Olsen et samarbeid med STI. – Fått en større forståelse for hva egen aktivitet og struktur i salgsarbeidet betyr for salgsresultatet.

Det er få bransjer med større konkurranse enn dagligvarebransjen. Som Norges yngste dagligvarekjede har Extra oppnådd en omsetning på 21 milliarder og har over 100 millioner årlige kundebesøk.

Programmet hadde oppstart i april/mai med «train the trainer» kurs for regionledere og butikkledere. Resultatet av samarbeider var en økning i snittsalg på 6,2% i uke 20-36 mot 3,8 % i uke 1-19 og økning i varer pr. kunde på 4,7% i uke 20-36 etter nedgang på 4% i uke 1-19.

Stansefabrikken Products har med støtte av STI, tidligere Euro Business School, trent strukturert og jevnlig på salg og ledelse med STI 24/7 – videotrening på nett.

JobbDirekte benytter e-læringstjenesten STI 24/7. Telefonselgerne er svært fornøyde med STI 24/7 fordi kursene har gitt økt forståelse for kundenes behov oh større forståelse for hva salg er.

Norengros Kjosavik har profesjonalisert den operative salgsledelsen og tatt i bruk og mestrer verktøy for effektiv coaching som fungerer i hverdagen. Aktivitetsnivå og kvalitet i salgsarbeidet til selgerne har hatt en eventyrlig utvikling synliggjort av følgende nøkkeltall: Økt antall kundebesøk per selger fra 5 i snitt per uke i 2014 til 12,35 per uke i 2015 (over 16 besøk pr. uke siste 4 måneder) og responstid/oppfølging av tilbud fra 5 dager til 2,5 dager.

Resultatet ble økt omsetning på de butikkene som deltok i  programmet. I forhold til referansegruppen (andre sammenlignbare butikker) oppnådde butikkene betydelig økt omsetning per kunde. Det økte prestasjonsnivået på omsetning per kunde vedvarte etter treningsperioden og butikkene etablerte et stabilt høyere nivå.

Programmet hadde oppstart i september med «Train the trainer» kurs for alle butikkledere.Trening støttet av film på PO.P School og mersalgsskjema i butikk

Prosessen har bidratt til et betydelig løft i aktivitet og salgsresultat.Første halvår 2014 falt bransjen med 22% og boligpartner oppnådde en økning på 26% i antall enheter. Til tross for et relativt dårlig år i bransjen økte Boligpartner sitt salg til 747 enheter.

Høyer har gjort et samarbeid med STI, tidligere Euro Business School, gjennom 2010, hvor hensikten har vært å optimalisere servicenivået i butikkene. Ved å involvere alle ansatte har vi kommet frem til en felles ”signatur ” som går på punktene: hilse, velkomst, initiativ, interesse, behovsavdekking, produktkunnskap, orden, inspirasjon, mersalg og salgsavslutning.

Princess Gruppen har samarbeidet med STI, tidligere Euro Business School, siden 2004. STI har blant annet bidratt med Måling på ledere, lederoppfølging, salgsledelse, forretningsforståelse og selgertrening.

STI, tidligere Euro Business School, har gjennomført en omfattende prosess innenfor prosjektet ”Salg og kommunikasjonstrening” i NMD. Prosjektet omfattet lederutvikling, salgstrening, serviceutvikling, motivasjon, kundemålinger, prestasjonsmålinger, scorecard mm. Treningen har foregått på flere nivåer i organisasjonen; regionledere, apotekere, markedsansvarlige og apotekansatte.

5-års avtale, hvor oppdraget var å konvertere og gjennomføre Daimler AG sitt verdensomspennende ”Global Training Program” i hele Bertel O. Steens forhandlernett. Oppdraget ble etter kort tid utvidet til å gjelde for samtlige av Bertel O. Steens bilmerker og forhandlere. Totalt utgjorde programmet ca 25 forskjellige opplæringsmoduler innenfor STI sine kjerneområder. STI utviklet innholdet i samtlige moduler basert på det faglige innholdet i ”Global Training Program”. Programmet omfattet roller som; salgsledelse, serviceledelse, salgsutvikling, serviceutvikling, delesjefer og deleselgere. Sertifisering av samtlige roller, basert på kompetansekrav fra treningen.

– Vi har blitt mye mer bevisste på hvordan vi skal skape vekst, og KAMene har i løpet av de to siste årene levert fantastiske resultater. I tillegg til en vekst på ca 450 MNOK fra nye og eksisterende kunder, har avdelingen vunnet tre av de fire siste interne konkurransene. Gjennomføring av den interne KAM-skolen har vært en viktig grunnstein i denne prosessen. Jeg kan trygt anbefale å gjennomføre en intern KAM-skole til selskaper som har lignende behov som oss. Kihle Fagernes – PostNord.

STI, tidligere Euro Business School, har samarbeidet med Sigdal siden 2010. Prosjektet har omfattet salgsledelse og salg i butikk. Sammen utviklet vi ”Sigdal-strategien” for salg i butikk hvor fokus på prosessen kunden skal oppleve og selgende adferd har vært sentralt. Denne henger synlig hos forhandlerne og blir brukt som rettesnor for behandling av kunder hos Sigdal.

Heidi har med sin brede erfaring, kompetanse innen utviklings- og oppfølgingsarbeid og ikke minst sin unike formidlingsevne, vært en uvurderlig rådgiver og samarbeidspartner i utviklingen av vårt kundesenter. STI, tidligere Euro Business School, har bistått som rådgivere i prosessen.

Studentkafeene iverksatte i januar 2010 en utviklingsprosess med STI som samarbeidspartner. Selskapet har i prosessen implementert faste kundemålinger gjennom verktøyet GAP Vision, gjennomført årlig opplæring og trening i salg og service for samtlige medarbeidere.

Norwegian Broker sin nysalgsavdeling ønsket å bli mer proaktive, og bedre i møtebooking og salg. Målsettingen var å oppnå en signifikant økning i salget. Resultatet i samarbeidet ga over 30 % økning i salgsinntekter, ca 40 % flere møter ved møtebooking og høyere motivasjon og selvtillit hos selgerne.

STI, tidligere Euro Business School, har siden 2005 vært med på å utvikle bedriftskulturen og verdiene i Flytoget. Sammen med STI har alle kundetreffpunkter blitt definert for å sikre at Flytoget møter kundene på en god måte på hvert eneste treffpunkt. Samtlige medarbeidere i organisasjonen har vært gjennom en serviceopplæring.

Trysilhus har jobbet med STI, tidligere Euro Business School, i 3 perioder – 1988, 2008 og 2011. Målsettingen var å øke salgstakten for imøtekomme selskapets vekststrategi, samt å styrke omdømme gjennom å forbedre kundens opplevelse av selgerne. Innledende møte mellom konsulent og selgere uten deltakelse fra ledelsen ga god forankring og motivasjon for prosessen.

If har benyttet seg av kompetanseportalen STI 24/7 siden 2010. Selgere og ledere har gjennom STI 24/7 fått muligheten til å utvikle seg gjennom en rekke kurs, enten via mobil, nettbrett eller PC.

Hotellkjeden inngikk høsten 2011 en 2 års avtale med STI, tidligere Euro Business School. Prosessen inkluderer analyse, rådgivning og evaluering av selgerprestasjoner og kundetilfredshet. Alle har i tillegg jobbet med interaktive salgskurs på nett i flere moduler, bestående av skreddersydde kompetansefilmer med fokus på individuell salgstrening og sertifisering.

Randstad har gjennomført et  lederutviklingsprogram med STI, tidligere Euro Business School, hvor fokus har vært å utvikle lederne til salgsledere.Programmet har bestått av kursdager, ledercoaching og egenevaluering i forhold til personlig utviklingsplan

Caverion har i en lengre periode trent på salg ved hjelp av kompetanseportalen STI 24/7. Med støtte av Scandinavian Technology Institute har de som mål om å etablere en sterk salgskultur.

STI, tidligere Euro Business School, startet et samarbeid med SOS-barnebyers giverservice i mai 2015. Vår målsetning var å bedre våre prestasjoner og øke vår kompetanse rundt oppsigelsessamtaler.
Vi utviklet sammen med STI vår nye identitet som avdeling og rolle; hvem er vi, hva tror vi på, hvorfor tror vi på det og hvordan skal vi handle på dette. Vi ønsket å bevege oss fra en kultur der rutine sto sentralt til å levere giveropplevelser. Det ble identifisert et potensiale på 5000 kundetreffpunkter gjennom et år som direkte kunne påvirkes av giverservice. Det er gjennomført trening og fokusering, samt utviklet en «One Pager» med følgende visjon for opplevelsen fadderen skal sitte igjen med etter en kontakt med oss: «SOS-barnebyer er takknemlig for mitt bidrag. Jeg er viktig og utgjør en forskjell».

Skriv inn og trykk Enter for å søke