Hertz

“Vi kommer til å jobbe kontinuerlig med STI og strategiprosjektet i mange år fremover. Investeringen vi gjør, kommer til å bære seg selv, og gi bedre resultater for bedriften. Og dermed også dens ansatte og eiere.”

Trygve SimonsenAdministrerende direktør

Hertz er Norges største bildelingsselskap, og en betydelig aktør i den raskt voksende delingsøkonomien. Hertz har over 500 utleiepunkter bare i Norge og er representert på samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av ca. 10 000 nye biler fra verdens ledende produsenter.

Gjennomføring

Utfordringen er at det er veldig mange nye konkurrenter som kommer inn i markedet de neste årene. Hertz skal være førstevalget innen bilutleie, også i den nye delingsøkonomien, med heldigitale delings- og mobilitetsløsninger.

Da er det nødvendig med en tydelig og god strategi, som er forankret i hele organisasjonen. Med dette som utgangspunkt, søkte Hertz Norge etter en samarbeidspartner som kunne gi støtte i en langsiktig strategiprosess.

Resultat

Målet er at strategiprosjektet skal føre til at Hertz Norge er ledende på mobilitet i 2025.
-Vi kommer derfor til å jobbe kontinuerlig med STI og strategiprosjektet i mange år fremover, sier Trygve Simonsen, administrerende direktør i Hertz Norge. Investeringen vi gjør på strategi, kommer til å bære seg selv, og gi bedre resultater for bedriften. Og dermed også dens ansatte og eiere, avslutter han.