SALGS- OG SERVICEUTVIKLING

SALGS- OG SERVICEUTVIKLING 

Vi tror alle bedrifter har et enormt potensiale i sine eksisterende salgsressurser. De fleste kan bli bedre på salg, på ett eller flere områder. Fra rendyrkede selgere, strategisk storkundeselgere til rådgivende «salgsingeniører», men vet du egentlig hva du skal trene på først? Hva som gir størst effekt?

Talentprogrammer

Det er høy turnover innenfor varehandel og derfor er det verdifullt å satse på talentene. Nøkkelmedarbeidere som i neste fase går videre og spesialiserer seg innenfor noen fagområder eller at de går videre opp i organisasjonen som ledere.

Det er ressurskrevende og rekruttere dyktige ledere utenfra. Derfor samarbeider mange kjeder i dag med STI, tidligere Euro Business School, på talentprogrammer for å sikre at selskapet har med seg de viktigste talentene videre, samt at de har nødvendig kompetanse til å ta steget videre når en spesialist- eller lederstilling er ledig.

Kampanjegjennomføring

En kjent utfordring innenfor varehandel er at butikkjeder investerer mye i kampanjer. Markedsmidler som fordeles på TV, DM, nyhetsbrev, sosiale medier, butikkmateriell, kampanjeoppskrift osv. Men når det gjelder å ta ut denne investeringen i butikk er det store potensialer. Kampanjebordene er som regel etter malen, men hva med oppsalgsproduktene som skal være sameksponert? Hva med lørdagshjelpen som står som et spørsmålstegn når kundene spør etter produktene som er annonsert?

Onboarding program

Opplæring av nyansatte er krevende og mange sliter med å prioritere nok tid til å sikre nødvendig og god opplæring av nyansatte. Hva om du hadde et enkelt og motiverende nettbasert videotrening å tilby alle nyansatte? Et kurs som den nyansatte kan gjennomføre og bestå før de har begynt hos deg.

Skriv inn og trykk Enter for å søke