Utvikling av kundeservice

Hva er kundeservice?

En kjent definisjon på god kundeservice er at den kjennetegnes av at kundens opplevelse er lik eller bedre enn forventningene. Opplevelsen av god kundeservice styres altså av kundenes forventning. Er den lik eller bedre blir kunden fornøyd. Ønsker du å styre kundenes oppfatning av bedriftens servicenivå må du ha kontroll på to ting: kundenes forventninger og virksomhetens evne til å imøtekomme eller overgå disse. God kundeservice krever kontinuerlig utvikling av kundeservice for å lykkes med fornøyde kunder.

Hvorfor fokusere på utvikling av kundeservice?

Visste du at en av de sterkeste driverne til fornøyde kunder er når kundeservice finner en løsning ved første kontakt?

God kundeservice er essensielt for å tiltrekke seg nye og beholde eksisterende kunder. Det handler om å fokusere på de faktorene som utgjør størst forskjell for kundene som er i kontakt med din bedrift. Selskaper som lykkes med god kundeservice fokuserer på kompetanseheving blant ansatte og kartlegger fortløpende tilbakemelding fra kunder. Gjennom kunnskap og innsikt kan selskaper kartlegge beste praksis for løsning av kundehenvendelser. God kundeservice handler ikke bare om å være imøtekommende og blid. Det handler også om å anbefale produkter som gir merverdi til det man allerede har kjøpt.

Hva sier kundene om bedriften din? Hva anser de som god service? Møter dere kundenes forventninger? Finn det ut! Vi har bred og lang erfaring, og kan hjelpe dere med å kartlegge deres styrker og forbedringsområder. Fokuser på utvikling av kundeservice!

Hvorfor jobbe med oss?

Vi kan faget! STI (tidligere Euro Business School) er Norges ledende selskap innen salgs- og kundeserviceutvikling. Alle våre ansatte jobber daglig med å analysere og utvikle salgs- og kundeservicebedrifter gjennom innsikt, kunnskap og mestring. Vi tror på at ressursene ligger i bedriftene vi jobber med og vil derfor alltid gjennomføre en analyse før vi iverksetter et prosjekt for å avdekke styrker og potensial. Dette betyr at vi siden 1988 har analysert et tusentall bedrifter og bidratt til at de har nådd sine mål om å øke lønnsomheten eller effektivisere driften. Vi bidrar med å engasjere ansatte, øke kundelojaliteten, øke salget og bedre omdømmet.

Ønsker du en uforpliktet prat om dine utfordringer, hva vi kan hjelpe deg med og verdien av å utvikle kundeservice? Ta gjerne kontakt med Christian som er leder for avdelingen for kundeserviceutvikling eller fyll ut kontaktskjemaet så tar vi kontakt.

 Har du en utfordring? Kontakt oss for en uforpliktende prat:

Skriv inn og trykk Enter for å søke